Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Σκοποί της Φυσικής Αγωγής για την Ε και ΣΤ


Σκοποί Φυσικής Αγωγής για το Δημοτικό (2014)


(Βασισμένο στο πρόγραμμα σπουδών του ΙΕΠ Νέο σχολείο, τροποποιημένη έκδοση 2014, με κωδικό ΟΠΣ: 295450)






Σκοπός 1: Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και ικανοποιητική εκτέλεση ορισμένων από αυτές

Σκοπός 2: Απόκτηση Γνώσεων

Σκοπός 3: Γνώση και ανάπτυξη φυσικής κατάστασης για την υγεία

Σκοπός 4: Απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη φυσικής δραστηριότητα – Ανάπτυξη της αυτοέκφρασης και της κοινωνικότητας.

Σκοπός 5: Κατανόηση και σεβασμός της διαφορετικότητας και συνεργασία

Σκοπός 6: Υπεύθυνη αθλητική και κοινωνική συμπεριφορά








Σκοπός 1: Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και ικανοποιητική εκτέλεση ορισμένων από αυτές

1. Να εκτελεί βασικές ασκήσεις ενόργανης γυμναστικής
2. Να αναπηδά συνεχόμενα σχοινάκι
3. Να πηδά άλμα σε μήκος και ύψος με κατάλληλη τεχνική
4. Να πετά και να πιάνε αντικείμενα με έναν συμπαίκτη του αποφεύγοντας έναν αντίπαλο
5. Να κλωτσά μια μπάλα σε ένα στόχο
6. Να ξέρει πότε να τρέξει και πότε να σταματήσει σε έναν οριοθετημένο χώρο
7. Να εκτελεί σερβίς στο βόλει (από κάτω)
8. Να ντριμπλάρει με το χέρι ή το πόδι προστατεύοντας την μπάλα από τον αντίπαλο
9. Να σουτάρει μια μπάλα είτε με το χέρι είτε με το πόδι σε ένα στόχο αποφεύγοντας έναν αντίπαλο
10. Να εκτελεί πάσες με τεχνική είτε με το χέρι είτε με το πόδι
11. Να έχει βασικές γνώσεις στρατηγικής και τακτικής του παιχνιδιού
12. Να μπορεί να χορέψει παραδοσιακούς χορούς με υψηλά τεχνικά πρότυπα




Σκοπός 2: Απόκτηση Γνώσεων  


1. Να έχει και να δικαιολογεί την τακτική του σε μία δραστηριότητα
2. Να μπορεί να σκεφτεί και να σχεδιάσει ένα αθλητικό παιχνίδι ή ένα χορό
3. Να μπορεί να αξιολογήσει τον εαυτό του ή συμμαθητή του με συγκεκριμένα κριτήρια
4. Να επιλέγει το επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με τις ικανότητές του






Σκοπός 3: Γνώση και ανάπτυξη φυσικής κατάστασης για την υγεία


1. Να γνωρίζει τα οφέλη από τη συμμετοχή του σε αθλητικές δραστηριότητες
2. Να γνωρίζει ασκήσεις προθέρμανσης και τη σημασία της
3. Να γνωρίζει ασκήσεις διατάσεων και τη σημασία τους
4. Να εκτελεί αερόβια άσκηση 3-4 φορές την εβδομάδα
5. Να γνωρίζει ασκήσεις και τρόπους ώστε να βελτιώσει την αερόβια ικανότητά του
6. Να γνωρίζει τους κύριους μυς του σώματος
7. Να εκτελεί ασκήσεις ενδυνάμωσης και αντοχής στη δύναμη για συγκεκριμένους μύες
8. Να μετρά τον καρδιακό παλμό του
9. Να ξέρει ποιοι καρδιακοί παλμοί είναι κατάλληλοι για το στόχο που έχει θέσει
10. Να μπορεί να σχεδιάζει ένα από πρόγραμμα φυσικής κατάστασης για τον εαυτό του
11. Να γνωρίζει και να εξηγεί την επίδραση του θερμιδικού ισοζυγίου στο σωματικό βάρος
12.Να εξηγεί την επίδραση της αφυδάτωσης στην σωματική και πνευματική δραστηριότητα



Σκοπός 4: Απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη φυσικής δραστηριότητα – Ανάπτυξη της αυτοέκφρασης και της κοινωνικότητας.


1. Να επιλέγει δραστηριότητες που τον ευχαριστούν
2. Να εντοπίζει τις αδυναμίες του σε θέματα άθλησης και συμπεριφοράς
3. Να προσπαθεί να βελτιώσει τις αδυναμίες του έξω από το σχολείο με δική του πρωτοβουλία
4. Να μπορεί να επιλέγει τις ασκήσεις ανάλογα με το επίπεδό του
5. Να συμμετέχει σε αθλητικές δραστηριότητες ανεξάρτητα αν είναι καλός ή όχι
6. Να συμμετέχει σε αθλητικές δραστηριότητες ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα
7. Να μπορεί να σχεδιάσει ένα χορό ή μια ρουτίνα ασκήσεων
8. Να συμμετέχει σε δραστηριότητες εκτός σχολείου






Σκοπός 5: Κατανόηση και σεβασμός της διαφορετικότητας και συνεργασία



1. Να γνωρίζει τη διαφορά ικανοτήτων μεταξύ των συμμαθητών του
2. Να γνωρίζει τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους
3. Να τροποποιεί ένα παιχνίδι ανάλογα με τις ικανότητες αυτών που συμμετέχουν
4. Να έχει θετική συμπεριφορά σε όλους
5. Να γνωρίζει τους κανόνες του δίκαιου παιχνιδιού
6. Να γνωρίζει την πολιτισμική σημασία των σύγχρονων αγωνισμάτων
7. Να γνωρίζει κάποιους χορούς από άλλες χώρες






Σκοπός 6: Υπεύθυνη αθλητική και κοινωνική συμπεριφορά


1. Να γνωρίζει και να εφαρμόζει τους κανόνες ασφαλείας σε μια αθλητική δραστηριότητα
2. Να εφαρμόζει τους κανονισμούς του παιχνιδιού
3. Να μπορεί να αναλάβει τους ρόλους του προπονητή, θεατή και διαιτητή
4. Να μπορεί να εργάζεται μόνος του χωρίς ή με ελάχιστη επίβλεψη από τον ΕΦΑ
5. Να γνωρίζει τους σωστούς τρόπους επίλυσης διαφωνιών
6. Να ενδιαφέρεται και να βοηθά όποιους δεν τα καταφέρνουν (συμμαθητές ή και μικρότερης ηλικίας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Καλημέρα, Σας ανακοινώνουμε ότι ο Αγιασ μ ός του σχολείου μας θα γίνει στον αυλιο χώρο του σχολείου τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου στις 12:00 το...